A brit Broadcast együttes énekesnője, Trish Keenan két évvel ezelőtt, 2011 januárjában hunyt el H1N1 vírusfertőzést követő tüdőgyulladásban, 42 évesen (itt a MusicPress blogon is meghallgatható az a Models Can't Fuck-feldolgozás, mellyel egyik legnagyobb magyar zenészrajongója, Szarvas Árpád tisztelgett emléke előtt), de a mai napon végre megjelent az a filmzenelemez, melyen még halála előtt kezdett dolgozni zenész- és élettársával, a multiinstrumentalista James Cargill-lel (aki aztán 2011-2012 folyamán kiegészítette és egységbe szerkesztette a Trish által hátrahagyott zenei témákat és vokálokat). A zene a Berberian Sound Studio című pszicho-thrillerhez készült, melyet a Magyarországon élő brit író-rendező, Peter Strickland forgatott egy angol hangmérnökről, aki 1976-ban egy olasz horrorfilm hangeffektjein dolgozik a címbeli stúdióban. A filmbeli (fiktív) film egy lovasiskola alá temetett bosszúszomjas boszorkányhorda véres tombolásáról szól, a hatvanas évek végének és a hetvenes évek elejének pszichedéliájában és elektronikájában otthonosan mozgó Broadcastnak pedig elsősorban ehhez kellett kísérteties kísérőzenét igazítania.
„Peter azt akarta, hogy a zenének Broadcast-hangzása legyen, csak Morricone szemüvegén át" – nyilatkozta James, aki a speciális olasz horrorműfaj, a giallo filmzenéit is alaposan tanumányozta. „Az volt a cél, hogy a zene, amit komponáltunk, gyászos és érzelmes, majdhogynem romantikus legyen, középkori referenciákkal bíró, de közben meggyőzően 1976-os hangzású is". A Berberian Sound Studio – melynek főszerepét a kiváló brit karakterszínész, Toby Jones alakítja – 2012 őszén került a mozikba, majd december legvégén jelent meg DVD-n, és most egy héttel később került piacra a Warp kiadó gondozásában a 39 apró tételből összeálló filmzenelemez is, mely itt számonként tagolva is meghallgatható.
a Berberian Sound Studio mozielőzetese:
a filmbeli olasz horrorfilm (Il vortice equestre/The Equestrian Vortex) főcíme, mely a Broadcast állandó munkatársával, a vizuáltervezőként és The Focus Group nevű kísérleti zenei projektje révén is ismert Julian House-zal készült:
James Cargill 2012 őszén az Outer Church blog felkérésére összeállított egy félórás mixet kedvenc olasz filmzenéiből:
Ennio Morricone: Adonai
Ottawa 76 International Animation Festival
Henry Mancini: Salem Came to Dinner
'Watch'
Bernard Parmegiani: Suns of Easter Island
Lawrence Crosley: The Music Machine
Alessandro Alessandroni: Dialogues
Ennio Morricone: L'uccello Dalle Piume Di Cristallo
Mikre Isha
TV Ontario Ident
University of the Air - CTV
Nicola Pivani: Le Orme
Utbildingsradion Ident
Ennio Morricone: Canto della Campana Stonata
Eugen Thomass: Magic World of the Sea
Ontario Educational Communications Authority
Eugen Thomass: Frühling
Angus Maclise: Humming in the Night Skull
http://futurecrayon.blogspot.com
http://facebook.com/BerberianSoundStudio
Déri Zsolt
további MusicPress-posztok a Facebookon és a Twitteren:
http://facebook.com/MusicPressBlog
http://twitter.com/MusicPressBlog