Dave Grohl nagyon élvezhette a Black Rebel Motorcycle Club két frontemberével, a gitáros Peter Hayesszel és a basszista Robert Levon Beennel közösen készített Heaven And All című számot, merthogy azzal zárta a Sound City dokumentumfilmet (ami itt a blogon továbbra is végignézhető), és azzal nyitotta a fimhez tartozó sztárparádés Sound City: Real To Reel albumot (ami itt a blogon továbbra is végighallgatható). A XXI. századi garázs-rock revival kaliforniai élcsapatának számító BRMC a filmzenelemez megjelenése után egy héttel, március 18-án egy saját stúdióalbummal is visszatér: a Specter At The Feast nemcsak a trió hetedik sorlemeze, hanem egyben tisztelgés a basszista-énekes édesapja, a zenekar producereként és hangtechnikusaként dolgozó Michael Been előtt is, aki a Beat The Devil's Tattoo című előző album turnéja közben, egy belgiumi fesztiválfellépésen kapott szívrohamot és hunyt el 2010-ben. A jórészt a Josh Homme-ék által is előszeretettel használt sivatagi Rancho De La Luna stúdióban rögzített 2013-as Black Rebel Motorcycle Club-lemez – melyre a két alapító-frontember és az immár öt éve velük játszó Leah Shapiro doboslány az újonnan írt számok mellé Michael Been egyik szerzeményét, The Call nevű hajdani zenekarának Let The Day Begin című 1989-es sikerdalát is feldolgozta – itt a MusicPress blogon is végighallgatható.
az albumot beharangozó kisfilmek egybegyűjtve:
a Let The Day Begin 1989-es The Call-féle eredetije:
http://blackrebelmotorcycleclub.com
Déri Zsolt